Идънред България предоставя иновативни решения, с които да възнаградите служителите си, мотивирате своите партньори и подобрите бизнес резултатите си.
КомпанииКомпании
Открийте гъвкавите предплатени решения - ваучери и карти с Идънред и изберете как да ги приложите спрямо собствените си бизнес цели.
Продуктите на Идънред България АД са надеждни разплащателни инструменти, които могат да се използват широката ни търговска мрежа.
НапредПазарувай безкрайно
Партньорската мрежа за ваучери на Идънред България е най-голямата на територията на страната.
Карта на обектитеПредимства
Търговските обекти могат да увеличат оборота и броя на клиените си, както и да се популяризират чрез медийните канали на Идънред.
е лидер в предплатените корпоративни услуги. Разработва и управлява решения, като ваучери за храна и предплатени подаръчни продукти, които подобряват ефективността на организациите в България и увеличават покупателната способност на техните служители.
НапредКорпоративна социална отговорност
Идънред създаде програмата Ideal, с която цели постоянно да подобрява качеството на живот, да опазва околната среда и да подпомага развитието на устойчиви практики за грижа към света.
14.03.2022
Научете кои са 8-те качества, които всеки добър лидер притежава.
За да бъде един човек лидер, не е достатъчно само да заема ръководна позиция в предприятие или организация. Лидерът притежава редица качества, които го отличават от останалите. Вероятно сте чували фразата “роден да бъде лидер” по адрес на човек, който с лекота успява да вдъхновява и ръководи останалите. Нейният смисъл е в това, че повечето качества на лидерите няма как да бъдат преподавани или научени. Те са нещо, което човек носи в себе си, независимо каква позиция заема в работната йерархия. В тази статия ви представяме 8-те качества, които всеки добър лидер притежава.
Да бъдеш лидер е трудна задача, която изисква комплексни умения, както и дълбоко разбиране на същността ѝ. Именно затова истинските лидери не се срещат често, а разликата между тях и обикновенните мениджъри се вижда отдалеч.
Лидер е онзи, който помага на другите да направят много повече, отколкото са смятали за възможно. Неговите умения помагат за отключване на пълния потенциал на останалите, независимо дали става въпрос за индивидуални възможности или екипна работа. Лидерът не просто казва на другите какво е нужно да направят, но ги вдъхновява и им позволява да видят това, на което са способни.
Лидерството представлява способността на един човек да вдъхнови останалите да го следват доброволно. То е комбинация от знания, ценности, умения и черти на характера. Добрият лидер винаги има ясна представа за крайната цел и знае какво трябва да направи, за да я достигне. Той е в състояние да запази своята визия дори в трудни моменти и продължава да действа целенасочено, като не спира да вярва в успеха. Страстта и ентусиазмът на лидера действат заразително и не спират да мотивират неговите последователи.
Какъв трябва да бъде добрият лидер и кои са качествата, които го определят? Представяме ви 8 качества, които смятаме, че всеки добър лидер трябва да притежава.
Лидерът е човекът, от когото зависи вземането на всички важни решения. Именно затова той трябва да има ясна визия за това какви цели се очаква да бъдат постигнати и по какъв начин ще се осъществят. Целенасочеността означава, че той не само разбира накъде води останалите, но и добре знае защо го прави. Добрият лидер има представа коя е правилната посока и умее да убеждава служителите си да го следват по пътя, който поемат заедно.
Увереността е качество, присъщо на хората, които вярват в себе си и в своите възможности. Добрият лидер притежава увереност, знае какво прави и показва на другите, че е сигурен в действията си. Когато настъпят трудни и несигурни времена в организацията, хората се нуждаят от някой, който да демонстрира кураж във вземането на важни решения. Лидерът е човекът, който трябва да вдъхне увереност и смелост, с които да помогне на останалите да действат по-смело и да вървят напред.
Едно от най-важните качества на един лидер е умението да общува. Ако хората не са наясно с това какво се очаква от тях, то вината е изцяло на лидера, който не умее да изразява себе си и целите си по възможно най-конкретен и разбираем начин. Комуникацията е способ в лидерството, над който трябва да се работи ежедневно. Тя стои в основата на доброто сътрудничество. Лидерът трябва да е в състояние да комуникира с хората в екипа си ясно и открито както за задачите и задълженията, така и за целите на компанията. Той трябва да е способен да поставя основите на добрата комуникация в екипа, за да бъдат служителите успешни и да се чувстват свободни да изразяват своето мнение. Лидерът разбира колко е важна обратната връзка и е винаги отворен да изслуша какво мислят неговите служители.
Добрият лидер трябва да държи на честността и да не толерира задкулисни игри в екипа. Той следва своите принципи и убеждения, без да прави компромиси. Служителите са пряко отражение на ценностите, които техният лидер въплъщава. Ако той самият не е честен и почтен, няма как да очаква и те да бъдат такива. Лидерите, които умеят да признават своите собствени грешки и винаги са откровени със служителите си, биват не просто харесвани, а и уважавани от екипа. Това изгражда доверие, подкрепа и формира ценностната система на компанията.
Отговорността е качество, което всеки добър ръководител трябва да притежава. Винаги е много по-лесно да се прехвърли вината на друг, отколкото да се поеме отговорност. Добрият лидер умее да признава грешките си и знае, че като такъв, той носи отговорност за случващото се в екипа и най-важното - знае как да поправи грешките си.
Истинският лидер трябва да гори в това, което прави, за да бъде наистина успешен. Страстта към работата е онова, което го кара непрестанно да върви напред и да покорява цел след цел. Той умее да вдъхновява екипа си и те го следват непоколебимо. Страстта и ентусиазмът са заразни, също както скуката и апатията. Ако лидерът на екипа не просто харесва работата си, но я е приел като свое призвание, неговата мотивация за работа ще се отразява и на служителите. Успешният лидер се вълнува за предстоящите задачи и се стреми да споделя това вълнение с екипа.
Когато един човек е самоосъзнат, това означава, че той има ясна и адекватна оценка за себе си, а също така и за своите положителни и отрицателни страни. Добрият лидер знае кои са неговите силни качества и се придържа към тях, като същевременно се опитва да компенсира недостатъците си. Самосъзнанието е в основата на емоционалната интелигентност - умение, което всеки един лидер трябва да притежава. Високата емоционална интелигентност се проявява в това, че човек може да управлява емоциите си, независимо от ситуацията, в която се намира. Един добър лидер не може да си позволи да се поддава на емоциите и да се оповава на тях, вземайки важни решение.
Предпочитан вариант за награждаване на служителите са ваучерите за подарък, както и Gift Card - картите подарък. Те притежават многобройни предимства, сред които възможността служителите да изберат сами желания от тях подарък. Подходящи са за годишни бонуси, коледни и великденски премии, награди за постигнати резултати, корпоративни разходи за пътуване.
За да бъде човек добър лидер, той трябва да притежава редица качества и умения, които го отличават от останалите. Лидерът умее да изкарва най-добрите страни на всеки един от последователите си, карайки го да вярва във възможностите си. Той има ясна самооценка за себе си, както и силна ценностна система. Добрият лидер има редкия талант да оставя следа в живота на всеки, с когото е работил.
А вие как мислите? Притежавате ли всички необходими качества, за да бъдете лидер, или има нужда да поработите върху някои от тях?