България
България

Какво е Employer Branding? Как да го изградим?

26.02.2025

Как да се отличим като работодател от останалите компании?

employer branding

В днешния конкурентен пазар на труда привличането и задържането на най-добрите таланти изисква повече от просто предлагане на добра заплата. Кандидатите търсят компании, които са в съответствие с техните ценности, осигуряват положителна работна среда и инвестират в благосъстоянието на служителите.

Employer branding-ът помага точно за това – дава възможност на организациите да се откроят, което ги прави предпочитан избор за търсещите работа, като същевременно подобрява ангажираността и задържането на служителите.

Но какво точно е работодателска марка и как можете да изградите такава, която наистина отразява културата и ценностите на вашата компания? Да проучим.

Какво е Employer Branding?

Employer branding е процес на оформяне и популяризиране на репутацията на компанията като желано място за работа. Той отразява как служителите, търсещите работа и дори широката общественост възприемат вашата организация. Силната работодателска марка помага на бизнеса за:

  • Привличането на висококачествени кандидати, които отговарят на фирмената култура.
  • Намаляването на разходите за набиране на персонал чрез увеличаване на органичния интерес към свободните работни места.
  • Подобряване на задържането на служителите чрез по-голяма ангажираност и удовлетворение.
  • Подобряване на цялостната репутация на бранда.

Компаниите с развит Employer branding не само попълват позиции по-бързо, но и изграждат работна сила, която е по-мотивирана, ангажирана и продуктивна.

Изграждане на Employer branding стратегия

1. Определете своето предложение за стойност на работодателя (EVP)

Създайте убедително предложение за стойност – ясно изявление, което съдържа това, което прави компанията ви уникална като работодател. То трябва да подчертае основните ценности, предимства и възможности, които предлагате на служителите, с което да се отличавате от конкурентите.

2. Определете целевата аудитория

Сегментирайте целевата си аудитория, която може да включва потенциални кандидати за работа и настоящи служители.

3. Подобрете на опита на служителите

Създаването на работодателска марка не е свързано само с външното възприятие, а започва отвътре. Инвестирайте в подобряване на преживяванията на служителите, включително кариерно развитие, култура на работното място, програми за признание и баланс между професионалния и личния живот. Вашите служители могат да бъдат най-добрите посланици на марката ви.

Искате ли да се потопите по-дълбоко в стратегиите за Employer branding и да получите практически съвети за подобряване на репутацията на вашата компания? Изтеглете нашата безплатна електронна книга Employer Branding - Как компанията ви да изпъкне от тълпата“. В книгата разглеждаме всяка стъпка в детайли и представяме примери от практиката, които ще помогнат на вашата компания да привлече и задържи най-добрите таланти.

employer branding книга

Прилагане на стратегията в действие

След като бъде създадена стратегическата основа, следващата важна стъпка е изграждането на марката - процесът на формиране на начина, по който вашата работодателска марка комуникира с вътрешните и външните публики.

Ето какво трябва да се направи на този етап:

1. Разработване на последователни послания

Създайте ясни, последователни послания, които представят EVP на вашата компания и образа, който искате да създадете. 

employer branding2. Съгласувайте всички канали и материали

Комуникацията на работодателската марка трябва да бъде интегрирана във всички канали, за да се осигури последователност в начина, по който се възприема вашата компания.

3. Визуална идентичност и дизайн

Наред с последователните послания, визуалните елементи на вашата работодателска марка са от решаващо значение. Изборът на дизайн като лога, цветове, шрифтове и изображения - трябва да бъде в съответствие с цялостното брандиране на компанията.

Какво трябва да направите след този етап?  Как да ангажирате служителите си и да подобрите процеса по набиране на персонал? Разберете повече в книгата „Employer Branding - Как компанията ви да изпъкне от тълпата“. Изтеглете я БЕЗПЛАТНО ТУК.


Още полезни теми и ресурси:

[Е-книга] Employer Branding - Как компанията ви да изпъкне от тълпата

[Е-книга] Война за таланти: Как да привлечете най-добрите служители?

4-те стълба на благосъстоянието на служителите: Как да изградим мотивираща работна среда