България
България

Промени ли икономическата обстановка хранителните навици на работещите?

18.10.2022

Научете от Food Barometer - проучване на Идънред България за употребата на ваучерите за храна и хранителните навици на работещите.

Проучване на Edenred Bulgaria за употребата на ваучерите за храна 2022

Food Barometer е проучване, координирано от Edenred в 20 държави, включително България. През 2021 година Идънред и нейните партньори интервюираха повече от 66 400 служители и 1370 собственици на ресторанти в 20 страни, включително България, за да анализират хранителните навици на служителите и влиянието на локдауните върху храненето и бизнеса.

През септември 2022 г. за трета поредна година Идънред България проведе проучването Food Barometer за употребата на ваучерите за храна и хранителните навици на работещите. Тази година във въпросника попаднаха теми като настоящата икономическа обстановка, дигитализацията на ваучерите за храна, намаляване на разхищението на храни и др. В детайлното проучване, което Edenred Bulgaria проведе по темата в периода септември 2022 г., взеха участие 824 служители, работещи в компании от различни сектори от цялата страна.

За инфлацията и нейното влияние върху качеството и избора на храна

През изминалата година се наблюдаваше рязко покачване на цените на множество продукти и услуги. Затова бе интересно да разберем каква е прогнозата на потребителите за техните разходи през следващите месеци и за какво предполагат, че ще харчат най-големи суми. 

Резултатите от проучването показват, че основните разходи са свързани със сметките за енергия и с хранителните продукти. Наблюдава се интерес към употребата на ваучерите освен за храна, също и за други услуги. Голям процент от ползвателите на ваучери за храна (91%) биха продължили да ползват ваучерите си за заплащане на храна, 75% биха искали да заплащат битови сметки с ваучерите, а 31% ще ги използват за туристически услуги.

Според 93% от анкетираните цените на храните ще окажат най-голямо влияние върху бюджета им. Цели 76% отговарят, че разходът им за храна ще се увеличи много. Все пак най-голям процент от запитаните (82%) смятат, че най-големият им разход ще е за енергия.

Очакват ли служителите дигитализацията на ваучерите за храна?

Голям процент от анкетираните (77%) подкрепят дигитализацията на ваучерите за храна и биха желали да ги използват под формата на карта за разплащане на ПОС терминал. Още по-висок дял от потребителите (91%) смятат, че това е по-удобният вариант, а 46% предпочитат този вариант, защото е по-добър за околната среда.

За какво използват потребителите ваучерите си за храна?

Служителите продължават високо да оценяват приноса на ваучерите за храна към своя бюджет, като 71% споделят, че те увеличават покупателната им способност и ако не ги получават, това ще се отрази отрицателно на бюджета им за храна. Запазва се високият дял на употребата на ваучерите в супермаркети (97%). Едва 4% от анкетираните използват ваучерите си за хранене в ресторант.

Ще окаже ли влияние върху хранителните навици увеличението на сумата на ваучерите?

Почти 83% от анкетираните смятат, че ще пазаруват повече с ваучерите си за храна и ще приготвят повече ястия удома, ако сумата на ваучерите им бъде удвоена, а 51% от респондентите смятат, че увеличението на сумата ще подобри качеството на тяхното хранене.

Интересуват ли се българите от темата за хранителните отпадъци?

Сумарно 73% от анкетираните са загрижени от проблема с разхищението на храна. Оказва се, че 42% от хората са съгласни, че кризата с Covid-19 е насочила вниманието им към тази тема. Повече от половината от участниците (73%) биха искали да знаят кои заведения предприемат действия против разхищението на храна.

Отговори на тези и на още много други въпроси, свързани с ваучерите за храна, можете да научите, като изтеглите БЕЗПЛАТНО пълния доклад.