Идънред България предоставя иновативни решения, с които да възнаградите служителите си, мотивирате своите партньори и подобрите бизнес резултатите си.
КомпанииКомпании
Открийте гъвкавите предплатени решения - ваучери и карти с Идънред и изберете как да ги приложите спрямо собствените си бизнес цели.
Продуктите на Идънред България АД са надеждни разплащателни инструменти, които могат да се използват широката ни търговска мрежа.
НапредПазарувай безкрайно
Партньорската мрежа за ваучери на Идънред България е най-голямата на територията на страната.
Карта на обектитеПредимства
Търговските обекти могат да увеличат оборота и броя на клиените си, както и да се популяризират чрез медийните канали на Идънред.
е лидер в предплатените корпоративни услуги. Разработва и управлява решения, като ваучери за храна и предплатени подаръчни продукти, които подобряват ефективността на организациите в България и увеличават покупателната способност на техните служители.
НапредКорпоративна социална отговорност
Идънред създаде програмата Ideal, с която цели постоянно да подобрява качеството на живот, да опазва околната среда и да подпомага развитието на устойчиви практики за грижа към света.
07.02.2025
Всяка година изхвърляме на бокулука храна за над 520 лв.
Знаете ли колко храна изхвърляте годишно? А някога чудели ли сте се колко всъщност струва храната, която купуваме, но не успяваме да консумираме и в крайна сметка изхвърляме? Данни на Евростат показват, че всеки българин изхвърля средно около 93 кг. храна годишно, което се равнява на 520 лв. годишно!
В световен мащаб най-често се изхвърлят плодове, зеленчуци и млечни продукти. Проучвания показват, че най-изхвърлят зеленчук е картофът, а при плодовете се конкурират ябълката и банана. Сред най-често изхвърляните продукти също са хлябът, сиренето и млякото. Това, което изхвърляме най-много, обаче е сготвената храна.
Основната причина за изхвърлената храна е фактът, че купуваме повече, отколкото можем да консумираме. Но какво ни кара да купуваме повече? Зад това действие се крият много маркетингови и психологически похвати, както и търговски практики:
Подредба в търговските обекти
Случвало ли ви се е да отидете до супермаркета, за да купите литър мляко, и да се върнете у дома с пет пълни торби? Много супермаркети поставят стоки от първа необходимост, като мляко и хляб, далеч от входа. Това не е случайно, това разпределение ви кара да обиколите целия магазин, за да стигнете до това, което търсите, като по пътя си подминавате безброй специални оферти и изкусителни витрини.
Изгодни сделки или не съвсем?
Всички обичаме изгодните сделки, мозъкът ни дори изпитва удоволствие от перспективата за изгодна сделка.
Когато продукт е на промоция, се предполага, че цената му е по-ниска от обичайната. Но не винаги това е случая. Съветваме ви да проверявате каква е била първоначалната цена на продукта, за да се уверите, че наистина спестявате. Освен това редовните цени на еднакви продукти, в различни вериги, често се различават. Може да се окаже, че сте купили нещо на „промоция“, а редовна цена на същия продукт в съседния магазин всъщност е по-ниска дори от „промоционалната“.
Маркетингови похвати и насърчаване на „мултипакетни“ покупки
Често можете да видите оферти от сорта на „три на цената на две“ или „две за едно“ и др. Въпреки че можете да намерите добри оферти, твърде често те са един от многото маркетингови трикове на супермаркетите, които не работят изцяло във ваша полза. Може би се нуждаете само от един от продуктите. Закупуването на втория на намалена цена може да е изкушаващо, но ако той се развали, преди да планирате да го изядете, това ще бъде загуба на храна и пари. Ако огледате добре рафтовете, може да откриете, че можете да спестите пари, като вземете друг продукт, който не е включен в промоцията.
Повече за психологията зад разхищението на храна може да прочетете тук.
1. Пазарувайте със списък
Направете си списък и се придържайте към него. Така вероятността да се отдадете на „импулсивни покупки“ е много по-малка.
2. Бюджет
Преди да отидете да пазарувате си предвидете сума, над която не бихте искали да харчите. Нека този бюджет да е на база на списъка с покупки, който сте си изготвили. Така ще внимавате повече какво точно слагате в количката си и няма да взимате излишни неща, които биха надхвърлили предвиденият ви бюджет.
3. Не пазарувайте когато сте гладни
Редица проучвания показват, че хората са склонни да купуват много повече храна, когато са гладни. Когато сме гладни всички ни се струва вкусно и всичко ни се яде. Това ни кара да купуваме много повече от това, което реално бихме изконсумирали.
4. Използвайте ваучери за храна, за да планирате покупките си
Ако, взимате ваучери за храна се опитайте да планирате какво ще купите с тях. Обръщайте повече внимание какво купувате и от какво наистина имате нужда. С ваучерите на Идънред можете да пазарувате в над 13 000 търговски обекта, където лесно ще намерите пресни и качествени продукти.
Освен това, използването на електронни ваучери насърчава потребителите да проверяват редовно наличностите си и да купуват само това, което е необходимо.
Разхищението на храна не е само финансов проблем – то има сериозни последици за околната среда и ресурсите на планетата. Зад всяка изхвърлена храна стои огромно количество похабена вода, земя и въглероден диоксид.
Често си мислим, че най-много храна се изхвърля в супермаркетите, но данните показват, че най-големият дял от разхищението идва от домакинствата – над 50%. Това означава, че именно ние като потребители можем да окажем най-голямо влияние, като бъдем по-съзнателни при покупките и употребата на храна.
В Идънред вярваме, че намаляването на разхищението на храна е ключова стъпка към по-устойчиво бъдеще, затова насърчаваме осъзнатото пазаруване и отговорното потребление. Използвайте нашите съвети, за да намалите разхищението на храна, а и да спестите пари, докато се грижите за природата.
Ако сте работодател и искате да оптимизирате не само вашия бюджет за храна, а и този на служителите ви, свържете се с нас. Ваучерите за храна на Идънред не само улесняват живота на вашите служители, но и помагат за изграждане на по-отговорна общност! Поискайте неангажираща оферта за ваучери за вашите служители ТУК.
Четете още:
Как изкуственият интелект може да ни помогне в борбата с разхищението на храна