Идънред България предоставя иновативни решения, с които да възнаградите служителите си, мотивирате своите партньори и подобрите бизнес резултатите си.
КомпанииКомпании
Открийте гъвкавите предплатени решения - ваучери и карти с Идънред и изберете как да ги приложите спрямо собствените си бизнес цели.
Продуктите на Идънред България АД са надеждни разплащателни инструменти, които могат да се използват широката ни търговска мрежа.
НапредПазарувай безкрайно
Партньорската мрежа за ваучери на Идънред България е най-голямата на територията на страната.
Карта на обектитеПредимства
Търговските обекти могат да увеличат оборота и броя на клиените си, както и да се популяризират чрез медийните канали на Идънред.
е лидер в предплатените корпоративни услуги. Разработва и управлява решения, като ваучери за храна и предплатени подаръчни продукти, които подобряват ефективността на организациите в България и увеличават покупателната способност на техните служители.
НапредКорпоративна социална отговорност
Идънред създаде програмата Ideal, с която цели постоянно да подобрява качеството на живот, да опазва околната среда и да подпомага развитието на устойчиви практики за грижа към света.
05.10.2021
Значителни количества храна се произвеждат, но не се консумират от хората. Храната се разхищава по цялата верига до крайния консуматор - във фермите, в производството, в магазините, в ресторантите и заведенията. Научете как да намалите хранителните отпадъци във вашия бизнес.
Значителни количества храна се произвеждат, но не се консумират от хората. Храната се разхищава по цялата верига до крайния консуматор - във фермите, в производството, в магазините, в ресторантите и заведенията. В тази статия ще разберете как можете да намалите хранителните отпадъци във вашата организация.
В противен случай няма как да управлявате загубите. Например чрез прилагане на технологии за проследяване на срока на годност или проследяване на хранителните запаси – като софтуери за управление на бизнеса с решения за проследяване на наличностите и датите на продуктите. Подобни системи подпомагат премахването на загубите от продукти с изтекъл срок на годност. Използването на CRM софтуери ще подсигури проследяването на високото качество на продуктите ви и ще помогне за подобряването на потребителското преживяване на вашите купувачи.
Най-тривиалната причина за хранителните отпадъци в магазините за хранителни стоки е, че много плодове и зеленчуци, които изглеждат малко странни или деформирани, се изхвърлят още преди дори да стигнат до магазина. Имайки предвид нарастващата загриженост на потребителите относно хранителните отпадъци, не е лоша идея да се инвестира в създаването на нов пазар на местно ниво за „не толкова добре изглеждащите плодове и зеленчуци“. Насърчавайте например клиентите си да пазаруват„грозни или несъвършени продукти“ и така да се включат в глобалната кампания за намаляване на хранителните отпадъци. Може да продавате тези продукти на промоционални цени.
Компостирането е естествен процес на рециклиране на органични вещества и остатъци от храни в ценен тор, който може да обогати почвата и растенията.
Работете например с партньорски организации с нестопанска цел, за да подобрите или разширите усилията си за даряване на храна. По този начин от една страна ще популяризирате организацията си в общността, от друга - ще нахраните гладни хора във вашия район.
→ По-голяма гъвкавост при доставките и поръчките в последния момент
→ По-добър контрол върху разходите и отпадъците
Например: Един магазин може да установи, че бонбоните се разпродават твърде бързо, но пресните зеленчуци застояват. Ако има добри отношения с доставчика си, поръчката може да бъде коригирана, така че тези зеленчуци да не се разхищават.
Обсъждането на проблема и работата в екип са добра идея за ангажиране на служителите.
→ Организирайте обучения за служителите си на тема хранителните отпадъци - уверете се, че всички са информирани.
→ Изберете един от служителите си за ролята на посланик, които се бори срещу разхищението на храни. Негова задача ще бъде да следи за интересни събития, свързани със сектора, в който оперирате и темата за хранителните отпадъци.
Ресторантите могат например:
→ Да включат по-стари хранителни продукти в ежедневните си оферти
→ Да стимулират клиентите да поръчват по-малки количества или да споделят храна
→ Да провеждат информационни кампании за информиране на клиентите, че бизнесът в областта на хранителните услуги участва в борбата с разхищението на храни
→ Да насърчат клиентите да вземат остатъците със себе си
→ Партнирайте си с местни фермери във веригата на доставки.
→ Открийте местни хранителни банки и организации, подпомагащи хора в нужда или приюти
→ Разучете приложенията за спасяване на излишните храни и свързани с тях инициативи
→ Проверете местните възможности за компостиране
→ Проучете възможностите за локално изхвърляне
→ Следете местните подкасти за устойчиво развитие
→ Следете активностите на местните организации във Facebook и Instagram (Например Foodobox, Zero waste Bulgaria, Zero waste Sofia, Нулев отпадък - България, Blagichka - Zero Waste и др.)
Бъдете креативни! Създайте с телефона си например видеоклипове с атрактивно съдържание и го споделете в социалните си медии или приложения. Добра идея е и работата в партньорство с местни влиятелни лица, които са посланици на теми, свързани с устойчивото развитие.
Научете още защо разхищението на храна е проблем, и как да пестим от храна.