България
България

7 топ съвета за увеличаване на клиентите във вашия търговски обект

21.03.2023

„Как да увелича продажбите на дребно в магазина?“ е въпрос, който вълнува търговците на дребно по целия свят. Разгледайте нашите 7 топ предложения за увеличаване на продажбите във вашия търговски обект.

7 топ съвета за увеличаване на клиентите във вашия търговски обект

Независимо дали става въпрос за кръстосани или за допълнителни продажби, промоции или просто за невероятно обслужване на клиентите, продажбата на възможно повече артикули е задължителна за всеки търговец на дребно, който иска да развие бизнеса си. В тази статия ще се съсредоточим върху това как можете да направите точно това със 7 съвета за продажби на дребно:

  • Осигурете ефективно обучение за продажби на вашите консултанти-продажби
  • Популяризирайте продажбата на продукти от местни производители
  • Направете лоялността ключова част от вашата стратегия за продажби на дребно
  • Предложете безплатна доставка до магазина си
  • Предложете допълнителни услуги
  • Ускорете процеса на покупка
  • Предложете на клиентите персонализирано обслужване в магазина

Как да увелича продажбите на дребно: какво искат клиентите?

С навлизането на електронната търговия вече не е достатъчно да отворите вратите на магазина си и да чакате да клиентите да дойдат при вас. Вашите конкуренти вече го правят. Ако искате да продавате повече, имате нужда от маркетингова стратегия, базирана на текущите желания на клиентите ви.

Клиентите са фокусирани върху четири ключови фактора при желание за покупка:

  • Голям брой клиенти смятат, че пазаруването от местни производители е важно. Зареждайте магазина си с по-голям брой продукти с местен произход.
  • Безплатната доставка е сред основните фаворити и оглавява списъка с причини за покупка. Въпреки че се разглежда основно в контекста на електронната търговия, търговските обекти могат да се възползва от предлагането на подобна услуга чрез поръчка онлайн и безплатна доставка до магазина.
  • Клиентите обикновено пазаруват продукти и марки от места, които познават и обичат. Затова програмите за лоялност към съществуващите клиенти увеличават продажбите.
  • Клиентите обичат да се чувстват сякаш любимите им магазини ги познават. Ако искате да увеличите продажбите си на дребно, персонализирайте обслужването на клиентите си.

1. Осигурете ефективно обучение за продажби на вашите консултанти-продажби

В идеалния случай всички ваши консултанти-продажби ще бъдат обучени от вас как да консултират клиентите ви за извършване на кръстосани и допълнителни продажби.

Кръстосаните продажби насърчават покупките на допълнителни артикули, като например да убедите клиента, който купува маса, да закупи и подходящите столове към нея.

Допълнителните продажби насърчават клиента да закупи продукт с по-висока стойност, от този, които първоначално е избрал. По-нова версия на телефона може да има по-добра камера или допълнителни функции. Можете да оформите покупката като пакет - ако клиентът избира телефон, предложете също зарядно устройство за автомобил или калъф към телефона например.

2. Популяризирайте продажбата на продукти от местни производители

Мнозинството от клиентите смятат пазаруването на местни продукти за важно. Затова във ваша полза е да им осигурите възможност да пазаруват подобни продукти във вашия обект, за да знаят клиентите, че правят избор, който е в съответствие с техните ценности. Някой купувачи дори оценяват пазаруването на продукти, произведени в техния град. Можете да промотирате на видно място в магазина, че определени продукти са местно производство. 

3. Направете лоялността ключова част от вашата стратегия за продажби на дребно

Клиентите предпочитат да пазаруват от места, които познават и обичат. Имайте това предвид, когато планирате как да увеличите продажбите на дребно: по-лесно е да убедите лоялните клиенти да харчат повече, отколкото новите клиенти.

Изградете стратегия за лоялност в три стъпки:

  • Възнаградете съществуващите си клиенти. Ако могат да спечелят повече точки от покупката си, като купуват повече сега, клиентите ви ще бъдат изкушени да похарчат повече. Ако все още нямате въведена програма за лоялност, приложете я и се уверете, че вашите търговски сътрудници я предлагат на клиентите при плащане. 
  • Примамете клиентите, които идват за първи път, да се върнат, като им обещаете награда или отстъпка за лоялност. Вашите съществуващи клиенти вече знаят защо ви обичат и ще оценят допълнителния стимул да пазаруват. Вашите нови клиенти може да се нуждаят от този допълнителен стимул, за да останете в съзнанието им и да се върнат. Опитайте да им предложите бонус отстъпка за регистрация или под формата на карта за лоялност.
  • Една добра програма за лоялност ще има инструменти, които можете да използвате, за да изпращате на клиентите съобщения за промоции и персонализирани стимули за покупки. С награда за рожден ден например можете да върнете клиентите в магазина. 

Научете повече за програмата за лояност на Идънред и Медияпост Хит Мейл – Incentivo. 

4. Предложете безплатна доставка до магазина си

Клиентите обичат безплатната доставка. Всяка стратегия за продажби на дребно, насочена към увеличаване на продажбите, трябва да има това предвид. Вярно е обаче, че безплатната доставка може да бъде неоправдана финансова тежест за търговците на дребно.

Има начин за намаляване на разходите за безплатна доставка до клиентите. Можете да предложите безплатно вземане от магазина на клиентите близо до вас. По този начин клиентите ви получават удобството на електронната търговия, като избягват времето за обикаляне в магазина, чакането на опашка на касата и разходите за доставка.

5. Предложете допълнителни услуги

Допълнителните услуги могат не само да насърчат хората да посетят вашия магазин, но също така могат да насърчат допълнителни покупки.

За хранителните вериги това могат да бъдат приготвени на място ястия, които клиентите вземат и консумират веднага, без да им се налага да губят време за приготвяне вкъщи.

За търговците на конфекция корекцията на дрехи на място в магазина може да бъде чудесен стимул за повече продажби. Ако чифт панталони не пасват точно както клиентът иска, можете да предложите корекция на дрехата по вкуса на клиента. Услугите в магазина увеличават стойността на покупката за клиента. 

6. Ускорете процеса на покупка

Създаването на мобилна POS система за разплащане от клиентите без да се редят на опашка на касата е нещо, което ще спести време на клиентите ви и ще увеличи многократно стойността на предлаганата услуга. Тази система ще улесни и работата на служителите ви, като ще намали дългите опашки.

7. Предложете на клиентите персонализирано обслужване в магазина

Клиентите харесват персоналното отношение. Да накарате всеки клиент да се почувства като редовен, когато стъпи в магазина, ще затвърди усещането, че вашият бизнес има допълнителна стойност за него.

Крайните потребители на продуктите на Идънред България наброяват 280 000. Нашите ваучери за храна и подаръчните ни решения ще предоставят на клиентите ви допълнителен персонализиран начин на разплащане и ще подпомогнат изграждането на лоялност за пазаруване във вашия магазин, а това ще ви спечели нови потенциални клиенти.

Над 12 000 търговски обекта избраха Edenred Bulgaria за свой партньор. Предложете персонализирано обслужване на клиентите си, като станете част от семейството на Идънред.